საწრეო სამუშაო
გეგმა
წრის
დასახელება
|
,,დავიცვათ
ენის სიწმინდე“
|
სკოლა
|
აღვის
საჯარო სკოლა
|
სამიზნე
ჯგუფი:
|
VI,VII , VIII კლასის მოსწავლეები
|
მასწავლებელი:
|
შორენა
სილაგაძე
|
სასწავლო
წელი:
|
I სემესტრი 2017 ს/წ
|
მოსწავლეთა
რაოდენობა:
|
10
|
სამუშაო
რეჟიმი:
|
კვირაში
ერთი დღე, ოთხშაბათი. 15.10 სთ-იდან
16.10 სთ-მდე.
|
წრის
აქტუალობა:
|
გრამატიკული
ხერხებისა და მართლწერის წესების ჩამოყალიბება. ცოდნის დემონსტრირება. გრამატიკული წესების სხვადასხვა კონტექსტში გამოყენება. კვლევისა
და სწავლის უნარის განვითარება.
|
საწრეო
მუშაობის მიზანი:
|
მოსწავლეებმა
შეძლონ ცოდნის გაღრმავება გრამატიკაში; გამოუმუშავდეთ წერითი და
ზეპირი მეტყველების კულტურა; ჩამოუყალიბდეთ ენობრივი კომპეტენცია; განუვითარდეთ ცოდნის დემონსტრირების, დამოუკიდებელი აზროვნების,
კვლევისა და სწავლის უნარები; შეძლონ ორთოგრაფიული
და პუნქტუაციური ნორმების სათანადოდ გამოყენება.
|
ე
ს გ სტანდარტი და ინდიკატორები:
|
ქართ.
მოსწავლეს შეუძლია ორთოგრაფიისა და პუნქტუაციის აუცილებელი წესების გამოყენება, გრამატიკული
თვალსაზრისით მართებული სიტყვაფორმების აგება.
. განარჩევს ნაცვალსახელთა ჯგუფებს და შესაფერის კონტექსტში სწორად უნაცვლებს
მათ სათანადო სახელთა ფორმებს.
. იცნობს და იყენებს სიტყვათა მართლწერის ძირითად წესებს; მართლწერის შესამოწმებლად იყენებს დამხმარე
საშუალებებს;
.
სწორად იყენებს სასვენ ნიშნებს;
.
გადაიკითხავს ნაწერს და ჩაასწორებს მას როგორც ენობრივ-სტილური, ისე პუნქტუაციის
თვალსაზრისით;
. მართებულად იყენებს მისათითებელ სიტყვათა და კავშირთა (წევრ-კავშირთა) კონსტრუქციულ შესაძლებლობებს
მიზეზ-შედეგობრიობისა თუ სხვა ნიუანსების გადმოსაცემად.
|
შედეგი:
|
მართლწერისა
და მართლმეტყველების საფუძველზე ახდენს ცოდნის სისტემატიზაციას. იცავს მართლმეტყველების წესებს და ადეკვატურად იყენებს.
|
|
|
რესურსი:
|
ლიტ.
სახელმძღვანელო ა. შანიძისა და ლ. კვაჭაძის ქართული ენა. თვალსაჩინოებები (მეტყველების
ნაწილები, კვეცა, ბრუნება, ზედსართავი სახელის
ხარისხის ფორმები, რიცხვითი სახელი, რიცხვითი სახელის მართლწერა, ნაცვალსახელი, ზმნა,
მწკრივები და სერიები, ზმნიზედა). თაბახის ფურცლები,კალმები.დაფა, ცარცი.
|
N
|
საწრეო მუშაობის პროგრამა
|
ხანგრძლივობა
|
შეხვედრების თარიღი
|
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
|
საწრეო მუშაობის მიზნის გაცნობა
მეტყველების ნაწილების განხილვა
არსებითი სახელი. არსებითი სახელის დაჯგუფება შინაარსის მიხედვით.
არსებითი სახელის რიცხვი და ბრუნება
არსებითი სახელის ბრუნებასთან დაკავშირებული მართლწერის საკითხები. ტესტებზე
მუშაობა(1)
ზედსართავი სახელი და მათი ბრუნება
ზედსართავი სახელის ბრუნებასთან დაკავშირებული მართლწერის საკითხები ტესტებზე მუშაობა (2)
რიცხვითი სახელი და მათი ბრუნება
რიცხვით სახელთან დაკავშირებული მართლწერის საკითხები. ტესტებზე მუშაობა (3)
ნაცვალსახელი. ნაცვალსახელთა ჯგუფები
ნაცვალსახელთა ბრუნება. ნაცვალსახელთან
დაკავშირებული მართლწერის საკითხები. ტესტებზე
მუშაობა (4)
ზმნა. ზმნის კატეგორიები.
ზმნის ფორმაწარმოებასთან დაკავშირებული მართლწერის საკითხები. ტესტებზე
მუშაობა (5)
|
1 სთ
1 სთ
1 სთ
1 სთ
1 სთ
1 სთ
1 სთ
1 სთ
1 სთ
1 სთ
1 სთ
1სთ
1 სთ
|
4.10 2017
11.10.2017
18.10.2017
25.10.2017
1.11.2017
8.11.2017
15.11.2017
22.11.2017
29.11.2017
6.12.2017
13.12.2017
20.12.2017
27.12.2017
|
საწრეო მუშაობის მოკლე დახასიათება:
სკოლებში,ეროვნული
სასწავლო გეგმის მიხედვით,ქართული ენა და ლიტერატურა ისწავლება კომბინირებულად,რის
საფუძველზეც ნაკლები დრო ეთმობა ქართული ენის გრამატიკის სწავლებას.
ჩემი აზრით,საწრეო მუშაობა საჭიროა იმისათვის,რათა
მეტი ცოდნა დაუგროვდეთ ქართული ენის გრამატიკაში,რაც მომავალში სწორად წერისა და მეტყველების
საწინდარი გახდება.
Комментариев нет:
Отправить комментарий